Aktualności

przez całe życie

Modernizacja Kształcenia Zawodowego II
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół
i przedszkoli poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie lubańskim

Einstein - każdy ma
w sobie ukryty
potencjał

Kampanie społeczne

Wycieczka do stolicy

Newsy

Wyjątkowe przeżycia przyniosło nam zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego, po którym poznawaliśmy uroku ul. Wiejskiej i Al. Jerozolimskich.

Kolejny dzień w Warszawie spędziliśmy zwiedzając Stare Miasto - na pl. Zamkowym dumnie witał nas spoglądający z kolumny król Zygmunt III Waza, a na Rynku Starego Miasta - warszawska Syrenka. Zwiedziliśmy Zamek Królewski, który zachwycił m.in. odtworzonymi apartamentami Stanisława Augusta Poniatowskiego, galerią malarstwa, rzeźby i sztuki zdobniczej. Widzieliśmy sale audiencyjne Stanisława Augusta Poniatowskiego, a także wczuliśmy się w rolę ostatniego króla Polski, ucząc się o jego zwyczajach i poznając jego plan dnia. Wraz z przewodnikiem przeszliśmy najbardziej reprezentatywną trasę miasta - Trakt Królewski. Zobaczylismy wiele zabytkowych kościołów, parków i pałacyków.
   W ramach powtórki do matury podziwialiśmy pomniki Mickiewicza i Kopernika, podążaliśmy śladami bohaterów „Lalki” Boleslawa Prusa. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz wjazd na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki, gdzie podziwialiśmy panoramę miasta. Po całym dniu zwiedzania (piesze przeprawy przez miasto, jazdy miejskim autobusem i metrem) mieliśmy chwilę na posiłek w Złotych Tarasach, po którym udaliśmy się w drogę powrotną